joi, 20 august 2015

Somn, dulce somn



Parinteala inseamna fericire si emotie la superlativ. Dar iti si testeaza limitele cum nu ti-ai fi imaginat in anii lejer-egoisti ai tineretii tale libere - in cazul meu putinii ani, dat fiind ca am inceput cu mamicia de la nici 21 ani.

Probabil cele mai grele limite fortate in primele luni cu bebe sunt cele legate de lipsa somnului. In special daca ai un bebe cu alt fus orar :))) Spre norocul nostru, nu am fost in aceasta situatie, insa programul de somn clar este dificil in primele luni, mai cu seama de data aceasta, pentru ca alaptez. Copiii alimentati artificial au de obicei noaptea cicluri de somn mai lungi, insa laptele matern se digera mai usor, deci bebele se trezeste mai des de foame. In primele 6 saptamani nu doarme mai mult de 3-4 ore intr-un ciclu de somn noaptea. Ca numar de ore variaza in mod normal undeva intre 14 si 18 in 24 ore.

Elias peste zi doarme de mai multe ori, dar scurt.  Arareori trage un somn mai sanatos de 1-2 ore, in genere somnicuri de pisicuta de cate jumate de ora. Seara adoarme pe la 19-20 si are primul ciclu de somn de ca. 4 ore, apoi unul de ca. 3 ore. Ultimele ture de somn devin mai scurte. Nu am calculat numarul total de ore pe care le doarme, dar nu cred ca depaseste 14, decat in zile foarte somnoroase.

Am cautat pe net solutii de a lungi si imbunatati somnul de noapte al bebeilor, dar fara sa gasesc solutii cu adevarat.

Concluzia mea a fost ca trebuie sa abordez situatia absolut relaxat. Sa ma setez mental sa ma relaxez la maxim in acele cateva ore pe care le pot dormi, sa imi pastrez orientarea mentala pozitiva, caci de multe ori anticipatia negativa si tematoare (gen: aualeu, o sa fiu varza maine!) este cea care ne creeaza starea de oboseala si nu faptul ca am dormit ceva mai putine ore. Pentru mine aceasta abordare intotdeauna a functionat si functioneaza si acum. Nu ma simt coplesita de oboseala, arareaori simt nevoia dupamasa cand el doarme, sa ma culc si eu, doar seara trag pe dreapta ceva mai repede decat de obicei (22 in genere, dar si 21:30 cateodata). Dar, recunosc, nu mi-ar arde seara de party sau iesit prin oras, nici daca as putea. Si nu, nu ma simt oropsita din cauza asta.

Fiecare anotimp cu fructele sale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu