duminică, 12 aprilie 2015

Odiseea - vant bun pentru calatorie (1)



Sarcina este o calatorie frumoasa, dar nu mereu usoara sau placuta. Desi exista un scop important catre care o femeie insarcinata isi indreapta zilnic privirea, care o ajuta sa isi concentreze energia, nu poate face abstractie de faptul ca acesta aduce o schimbare majora. Corpul este singura locuinta pe care o fiinta umana o poseda cu adevarat, cat timp este in viata. Iar cand acest corp, atat de intim cunoscut si ingrijit, trebuie dintr-o data impartit cu o alta fiinta, este - vrem sau nu sa o recunoastem - un soc. Desigur, unul fascinant, care ne umple de bucurie si iubire, insa e un soc. Fiecare celula din corpul nostru se modifica. Universul nostru expandeaza, face loc, cuprinde si hraneste. Nimic nu te poate pregati cu adevarat pentru aceasta calatorie, decat calatoria insasi.

Cum calatorului ii sade bine cu drumul, facem pasi in progres, si cautam sa facem frumos si placut tot ceea ce ar putea fi dificil. Asa am facut eu - si va incurajez si pe voi sa incercati sa va gasiti propriile metode care sa va dea vant in vela in aceasta deosebita calatorie.

Sunt la a 3-a calatorie si de fiecare data am invatat ceva in plus. Lucrurile pe care le-am facut diferit in aceasta ultima sarcina si m-au ajutat enorm sunt:


  • alimentatia vegetariana: mai ales in primul trimestru alimentatia usoara si aportul mare de cruditati si verdeturi mi-au facut foarte bine; am invatat in timp sa ascult atent cerintele corpului meu, caci are metodele lui de a semnaliza ce necesitati are;
  • apa, caci navigam impreuna acum, asa ca minim 2 l e musai; mi-am dat seama ca fara o monitorizare atenta ajung sa astept prea mult si sa insetez pana beau apa; asa ca mi-am instalat o aplicatie pe mobil cu care imi monitorizez consumul de lichide; la mine a functionat perfect, cred ca am o hidratare optima in majoritatea zilelor;
  • yoga: mi-a atenuat inceputuri de raceala asta-iarna, a atenuat senzatiile de greata din primul trimestru, iar acum de cand e burta mare, e singurul remediu eficient impotriva durerilor de coloana; dupa o sesiune de 30 minute ma simt revigorata si ma misc mult mai usor; am ajuns sa fac chiar mai des decat inainte, caci fara yoga ma simt anchilozata si grea;
  • exercitii de respiratie si relaxare: macar din filme daca nu altfel, stiti ca respiratia are un rol foarte important la nastere; true, doar ca fara un exercitiu indelungat inainte nu va merge treaba; trebuie sa fii obisnuit si confortabil cu tehnicile de respiratie si relaxare, pentru a le putea aplica intr-o experienta limita cum este nasterea; trebuie sa inveti sa urmezi ritmul respiratiei lente, ca o barcuta pe valuri, sa iti inveti propriile trickuri, sa stii ce te aduce rapid in stare de relaxare si ce risca sa te scoata de acolo;
  • meditatia si intentia focusata: cred cu tarie ca mintea noastra ne modeleaza realitatea; focusarea asupra unei intentii anume este pasul decisiv spre realizarea ei; este conceptia mea de viata, pe care intai am trait-o, abia apoi am constientizat-o si pus-o in cuvinte; I believed I could. So I did.
  • Sar acuma din profunzimile meditative catre ceva mult mai practic: perina pentru gravide; devenise somul cam incomod, spatele vesnic dureros in pozitie orizontala; perina asta mi-a salvat odihna pentru ultimele luni de sarcina;
  • ma tin departe de orice sursa de stress: nu mai suport agitatia, tipetele, filmele de actiune cu mult zgomot, muzica proasta, situatiile si oamenii deranjanti; probabil nu le suportam nici inainte, insa acum sunt hipersensibila si le spun un NU raspicat; am un motiv valid sa fiu intoleranta cu tot ce simt ca imi face rau;
or mai fi si altele, dar ma rezum deocamdata la acestea, in caz de alte idei revin cu episodul 2.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu